Field coaching - Egyéni támogatás, shadowing "on the job"
Egyéni coaching, shadowing, field coaching - magas bizalmi szinten alapuló egyéni támogatást jelent. „On-the-job” módszerrel tanácsadó munkatársunk éles ügyfélkapcsolati helyzetben ('real-time') megfigyelést és/vagy behallgatást végez és támogató, fejlesztő visszajelzést ad a munkatársaknak.
A cél a jó ügyfélkezelési és tárgyalási magatartás erősítése, a fejlesztendő területek felismerése, magabiztosabb fellépés és a hibák kiküszöbölése.
A Field Coaching folyamat célja a sales és telefonos ügyfélkapcsolati területen dolgozó munkatársak (értékesítés) kommunikációjának fejlesztése. A kialakított folyamat biztosítja, hogy a fejlesztés az ügyfélhelyzetekhez kötődően, „on-the-job” módon történjen - telefonos ügyféltárgyalások behallgatásával, személyes részvétellel az ügyféltárgyalásokon - utána való közvetlen visszajelzéssel, értékeléssel, az egyéni fejlesztési terv mentén. Egy-egy Field Coaching modul biztosítja, hogy a coacholt ügyfélkapcsolati munkatárs olyan visszajelzésekkel, megfigyelésekkel találkozzon, melyek megerősítik az erősségeivel kapcsolatban és egyidejűleg feltárásra kerülnek a fejlesztendő, fejleszthető területek, kompetenciák, aktiválható rejtett tartalékok.
A coaching akkor sikeres, ha
- a munkatársnak felismerései születnek a saját működésével kapcsolatban és aktívan részt vesz a változások, új megoldások kialakításában.
- közösen kialakított, konkrét fejlesztési akcióterv készül a változások elérésével kapcsolatban
- Ő maga is úgy véli, hogy be tudja építeni a gyakorlatába, képes és hajlandó kipróbálni más működést.
- A coaching folyamat ideális esetben a coach és a munkatárs partneri együttműködésén alapuló közös alkotása.
On the job field coaching előnyei:
- új ismeretek átadása, képzés-fejlesztés éles helyzetekben
- azonnali eredmények
- azonnali megerősítések
- azonnali finomhangolás
- azonnal beépíthető és alkalmazható gyakorlati tudás
- tapasztalat útján megerősített technikák és igazolt alapelvek